top of page

המדריך למתחילה המתחילה

מי שקראה את הפוסט הראשון והשני שלי יודעת שלפני שנתיים וקצת עזבתי את מקום העבודה שלי, צעד נוסף בדרך להגשמת הדרך המקצועית שלי.

מה שלא ידעתי לפני שנתיים וקצת, הוא כמה קשה ומתעתעת הדרך הזו תהיה עבורי.

ברגע אחד הפכתי משכירה לעצמאית, מכלכלנית למעצבת פנים.

מאדם שעובד עבור ארגון, לאדם שעובד עבור עצמו, ומקבל החלטות עבור עצמו.

החלטות כמו מה לעשות עכשיו? איך להתקדם מפה? לאן להתקדם?

לאן הולכים מפה?

איך ממשיכים מכאן?

אני עדיין לא במקום שבו רציתי להיות, שבו חשבתי שאהיה כשדמיינתי את עצמי לפני שנתיים וחצי.

מה קרה לי בדרך? ואיך אני ממשיכה מפה? אלו שאלות שאני עדיין מנסה לפתור.

זהו סוג של מסע, של חווית למידה. למידה של המון דברים מוחשיים, אך גם המון למידה עצמית.

כנראה שלא במקרה הבלוג קיבל את השם "לעצב חיים".

השם הזה צץ בראשי עוד הרבה לפני שידעתי מה ייכתב בו.

אתם מוזמנים להצטרף למסע שלי, ומכאן הוא ממשיך.

מהנקודה שבה כלום לא ברור, וממנה צריך להתחיל לפעול.

אז מה עכשיו?

בגלל שאין חכמה כבעלת ניסיון, החלטתי לעשות איזשהו סיכום של do's & don'ts שנוצרו מהחוויה האישית שלי.

אני מאוד אוהבת להקשיב לסיפורים של אחרים ולשמוע על הדרך שלהם, מאוד אוהבת לשמוע את ניסיונם של אחרים, אבל כאשר זה מגיע לעשייה, הבנתי שחשוב לעשות את מה שמתאים לך, גם אם זה אומר לעשות טעויות בדרך. מבלבל? בהחלט!

מה שמוביל אותי לנקודה הראשונה שהיא אולי החשובה ביותר:

1. גלי מי את ומה את אוהבת

"הייעוד שלך" "השליחות שלך" - מכירה? שמעת?

אם היית כבר באימון אישי או עסקי, כנראה שצמדי המילים האלו מוכרים לך.

האם הם מדברים אלייך? האם את יודעת מהם? הייעוד שלך? השליחות שלך?

אני אישית עדיין לא סגורה על זה אבל אין לי ספק שזה חשוב.

כל אחד מאיתנו יוצק לתוך הדברים שהוא עושה את האישיות שלו. את היכולת שלו. דברים כמו איך הוא מדבר עם אנשים, איך הוא מקשיב , האם הוא אוהב לעזור, רמת הסבלנות שלו, איך הוא מסתכל על דברים, מה הגישה שלו, ועוד. זה מה שמבדיל בינינו.

אז כן, חשוב להבין מה מניע אותך. מה גורם לך סיפוק, מה את אוהבת לעשות, מה בתוך המקצוע או התפקיד שבחרת לעצמך, מניע אותך.

לי זה לא בא בטבעיות,אצלי התערבבו כל התחושות. אצלי הדבר שבו אני טובה והדבר שעושה אותי מאושרת התבלבלו. לתוך הבלבול הזה הוכנסו גם תבלינים כמו, מה מצפים ממני, ומה כדאי לעשות. עכשיו אני בשלבי זיקוק המרכיב העיקרי- מה אני אוהבת.

אז מה קורה עכשיו? עד שלא אבין מה הייעוד שלי, לא אוכל להתקדם?

ממש לא! ההפך הוא הנכון.

וזה מה שמוביל אותי לנקודה הבאה.

2. פשוט תתחילי

פשוט תתחילי, משהו בטוח יצא מזה

אז נכון את עדיין לא סגורה על הייעוד שלך ואיזה מן מעצבת/צלמת/גננת/ציירת/מטפלת את.

לא ברור לך עד הסוף מה הסגנון שלך ועם מי היית רוצה לעבוד (דהיינו קהל יעד), אבל אם לא תתחילי גם לא תדעי.

הדרך המהירה ביותר ללמוד על עצמך, היא פשוט להתחיל.

כדי לדעת מה סגנון הריקוד האהוב עלייך, היית צריכה להתנסות, לרקוד.

כדי לדעת מה המזון האהוב עלייך, היית צריכה להתנסות, לטעום.

מה שונה עכשיו?

חפשי מישהו מהתחום שלך, מישהו שאת מעריכה ועבדי אצלו.

לאחר שעזבתי את עבודתי כשכירה, ובגלל שהשינוי היה גם שינוי מקצועי, בעצם התחלתי מאפס, והייתי חייבת להתחיל איפשהו.

אז עבדתי כפרילנס של מעצבת פנים אחרת.

ואחרי כן של עוד אחת ושל עוד אחת.

למדתי מהן המון. בעיקר למדתי שיש מלא דרכים לעשות כל דבר.

3 מעצבות, 3 דרכים לעשות תכנית חשמל, 3 דרכים שונות להתנהל מול לקוחות, 3 דרכים שונות לדבר עם אנשים בכלל, ועם הפרילנס שלך בפרט :)

מצאת עבודה? את מרגישה שאת לומדת ומתפתחת? עכשיו משימת אתגר. בונוס. עבדי בשביל עצמך.

את תלמדי הרבה מאוד מאחרים, אבל הכי הרבה את תלמדי מעצמך. וזאת הנקודה הבאה.

3. שלוש ארבע ולעבודה

במקביל לעבודתי עבור מעצבות ותיקות, לקחתי על עצמי פרויקטים כאלו ואחרים.

וגם כשלא היו פרויקטים אחרים, ייצרתי לעצמי עבודה.

הכנתי לעצמי קבצי אוטוקאד עם הפונטים שאני אוהבת, השכבות שלי, הלוגו שלי.

בניתי לי אתר (שאני מאוד מאוד גאה בו, כי הוא שלי ובניתי אותו בעצמי. בעצמי!).

ייצרתי הדמיות לתכניות דמיוניות.

הכנתי קבצי אקסל עם רשימות של לקוחות, קבצי הכנסות והוצאות (בכל זאת כלכלנית לא?!), רשימות של ספקים מומלצים, ועוד...

למדתי המון ואני עדיין לומדת. מאחרים ובעיקר מעצמי.

אז נכון שזה חשוב- קראי ספרים על הגשמה וספרים עבור ההשראה, אבל לא פחות חשוב מכך, תצרי בעצמך.

4. השקעה חכמה בהתפתחות ולמידה

המעבר לעצמאות כרוך בהרבה שינויים כלכליים.

אין משכורת קבועה שנכנסת כל חודש. יש חודשים ללא הכנסות בכלל.

השינוי כרוך בהידוק החגורה, לפחות בתקופה הראשונה עד שמגיעים למצב שבו יש שטף של הכנסות.

דווקא בתקופה הזו, רוב הסיכויים שיהיו לך יותר הוצאות.

זאת תקופה של למידה והשתלבות.

את בוודאי תרצי להשתתף בסדנאות והרצאות, להכיר אנשים נוספים מהתחום ולהעשיר את הידע.

בעידן הפייסבוק כנראה שתשמעי על הרבה קורסים מעניינים שיכולים לתרום להתפתחות המקצועית שלך .

כל דבר כזה כרוך בהוצאה כספית. כמעט תמיד. אז מה עושים? בודקים.

בודקים מה מהות הקורס, מה לומדים שם בדיוק, האותיות הקטנות, לא רק הכותרות הנוצצות.

זאת תקופה, שאצלי לפחות, כל קורס ששמעתי עליו, נצנץ והבהיק בשלל צבעים זוהרים, וטמן בחובו הבטחה גדולה, שזה הקורס שיקדם אותי, שיעזור לי להתקדם מהנקודה שבה אני תקועה.

והרגשתי תקועה.

מבט נוסף ברשימת התכנים, הבהיר לי לא פעם, שהקורס המדובר לא רלוונטי עבורי כמו שחשבתי בהתחלה.

אם הייתי נרשמת לכל סדנה עליה שמעתי, כנראה שהייתי מתרוששת מזמן.

ושיהיה ברור- כל סדנה או קורס היה רלוונטי לי במידה זו או אחרת. השאלה כמה הוא חיוני לך עכשיו?

זאת השנה שלך

בנוסף, ישנן הרצאות רבות שהן לא בתשלום, או בתשלום סמלי.

היי ערנית, הצטרפי לקבוצות פייסבוק מקצועיות ולרשימות תפוצה של חברות וספקים רלוונטיים.

בקשי מקולגות שיעדכנו אותך אם הן שומעות על הרצאות מעניינות.

אחת ההרצאות הטובות ביותר שהייתי בהן הייתה ההרצאה של רונית כפיר, "מלא נעים לי- לנעים מאוד!", והיא אפילו הייתה בזמנו ללא תשלום, כי זו הייתה הפעם הראשונה או השנייה שהיא רצה.

על ההרצאה הבאה שלה, כבר שילמתי, אבל בכיף גדול.

הרצאות טובות יכולות להפיל אסימונים רבים ולהוות השראה להמשך הדרך.

5. לכי עם הלב והבטן

תתייעצי עם כולם תחליטי לבד

בנאלי ככל שזה יישמע, זה נכון.

במהלך השנתיים האחרונות התייעצתי עם לא מעט אנשים. בתשלום וללא תשלום, מאמנים, יועצים, קולגות, חברים ועוד.

הרגשתי שאני סוחבת על הגב פלונטרים ועניינים לא פתורים שמונעים ממני להגיע ליעדים שלי.

שמעתי אינספור עצות ופתרונות, אבל בסופו של דבר מי שצריך לפעול זו את (אני).

ניסית לעשות פעם משהו שמנוגד לתחושת הבטן שלך?

הגיוני ומנומק ככל שיהיה, זה פשוט לא ילך.

אם זה לא יושב לך טוב בבטן, זה לא יהיה טוב.

כל דבר שאת עושה צריך להרגיש לך נכון, גם אם אחרים לא מבינים אותו, גם אם כרגע את לא מבינה אותו.

כששמעתי על הקורס של יונית צוק בלוגים 360, ידעתי שזה הדבר בשבילי.

תמיד בער בי רצון עז לכתוב, לספר סיפורים, לחלוק בידע.

הרעיון שיהיה לי בלוג, מקום משלי בו אוכל לעשות את כל זה, קסם לי בטירוף. אז נרשמתי.

לא היה לי שום הסבר הגיוני איך הבלוג יקדם לי את העסק, אבל....

בזכות ההחלטה ה"לא הגיונית" הזאת, אני כאן, ואת קוראת אותי. איזה כיף :)

בדרך הארוכה והלא פשוטה הזאת שעברתי ואני עדיין עוברת, היו נשים רבות שהיוו השראה גדולה.

יש מצב שהפוסט הבא יהיה בדיוק על זה, כדאי להירשם ולקבל עדכונים.

חשוב לי לציין שהפוסט הזה לא מתיימר לומר לך מה לעשות ומה לא לעשות.

הוא פוסט לעצמי, עבורי, הוא נועד לעשות לי סדר בראש.

אבל אם את כאן ואת כבר קוראת, והוא מעורר בך משהו, אשמח אם תספרי לי על זה :)


אודותיי

רוצים לדעת כשמתפרסם פוסט חדש? איזה כיף :) רישמו את המייל שלכם

פוסטים נוספים
קטגוריות
bottom of page